Projekti tutvustus

Euroopa rohelise kokkuleppe kehtestamisega esitas Euroopa Komisjon ambitsioonika plaani muuta Euroopa majandust ja muuta see aastaks 2050 esimeseks kliimaneutraalseks mandriks. Plaani üks prioriteete on merede ja ookeanide säilitamine ning nende keskkonna kaitsmine nii, et need toetaksid meid ka tulevikus.

Kliimamuutustega võitlemiseks ja jätkusuutlike ühiskondade edendamiseks on muuhulgas vaja STEAM-põhiseid lahendusi. Sellega seoses ongi töötatud välja projekt, mis käsitleb üht pakilisemat keskkonnaprobleemi – veereostust nähtavate ja nähtamatute (lahustunud) saasteainetega ning pakub uuenduslikke lahendusi veekvaliteedi ja jäätmete kogumise uurimiseks.

Projekt pakub praktilist, koostööpõhist ja reaalset lähenemist STEAM-i pädevuste tugevdamiseks, mis on 21. sajandil edu saavutamiseks hädavajalikud. Projektis osaledes saavad õpilased arendada laia valikut pädevusi, mis on olulised nende tulevase karjääri seisukohalt.

13-19-aastastest õpilastest koosnevad meeskonnad ehitavad ja kasutavad andmete kogumiseks puldiga juhtitavaid paate, mida täiendavad veeparameetrite mõõtmise andurid, mehaanilised haaratsid prügi korjamiseks ja konteiner nende kogumiseks. Õppeprotsess hõlmab mitmesuguseid inseneriülesandeid. Õpilased ja õpetajad läbivad pädevuse arendamise tegevusi, mis põhinevad uuenduslikul, hästi kohandataval ja ülekantaval metoodikal.

Projekti eesmärgid ja kavandatavad tulemused

  1. Töötada välja uuenduslik metoodika veeökosüsteemi uuringute rakendamiseks, mida teostavad robotpaadid. Selle eesmärgiga seotud tegevustega seoses valmib kaks versiooni metoodilistest materjalidest. Pilootversioon võetakse kasutusele viies koolis. Lõplikku versiooni täiendatakse pilootrühma õpilastelt ja õpetajatelt saadud tagasiside põhjal. See hõlmab vähemalt 48 tundi klassiruumis ja õuesõppes. Väljatöötatud materjalid hõlmavad juhendeid õpetajatele, klassiruumis kasutatavaid esitlusi, juhendmaterjale jm. Avaldatakse kaks uurimisaruannet ning uurimisvahendid.
  2. Pakkuda pädevuste arendamist õpetajatele, kes on võtmeisikud loodud metoodikate rakendamisel. Vähemalt 30 partnerorganisatsioonide õpetajat arendavad oma pädevusi koolituste ja pilootkursuse läbiviimise kaudu. Õpetajad saavad uusi teadmisi, mis on seotud loodud metoodika spetsiifiliste elementidega ning saavad ülevaate uuenduslike, õpilasele suunatud pedagoogikate rakendamisest. Metoodikat tutvustatakse veel vähemalt 120 õpetajale mittepartnerorganisatsioonidest.
  3. Kaasata 13–19-aastaseid õpilasi uuenduslikesse tehnoloogilistesse tegevustesse, et stimuleerida nende loovust, arendada tehnoloogilisi, isiklikke ja sotsiaalseid oskusi ning suurendada huvi STEAMi vastu. 48-tunnise pilootkursuse läbib vähemalt 300 sihtrühma õpilast. Nad saavad mitmekülgseid teadmisi ja olulisi suhtlemisoskusi. Õpilaste meeskonnad ehitavad vähemalt 60 paati ja teevad uuringuid vähemalt 15 looduslikul veekogul neljas riigis. Uurimistulemused näitavad kursuse mõju pädevuste arendamisele ja annavad kasulikku ülevaadet metoodika täiustamisest. Pilootrühmast kinnistavad 25 õpilast oma pilootkursusel omandatud teadmisi ja oskusi rahvusvahelisel häkatonil.
  4. Maksimeerida projekti tulemuste levik sihtrühmadeni kohalikul, piirkondlikul, riiklikul ja Euroopa tasandil ning erinevates sektorites (formaalne ja mitteformaalne haridus, tööstus jne). Materjalide pilootversioonid tõlgitakse riigikeeltesse (leedu, rumeenia, itaalia ja eesti keelde). Metoodika kohandamine riiklike õppekavadega võimaldab kergemini integreeruda õppeprotsessi, samas kui kohandamine vabahariduslikuks õppeks annab võimaluse tuua kasu suuremale õpilaste rühmale.
  5. Tagada projekti oodatud tulemuste saavutamine toetuslepingus sätestatud aja-, kvaliteedi- ja ressursside parameetrite piires.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Esimesed katsetused vees!

Nooruse Kool liitub uue Eramsus+ projektiga