Sailtunities projekt tõi õpetajad ja noored inseneeria lainele

Kuressaare Ametikoolis toimunud inseneeriapäeval tutvustati rahvusvahelist Erasmus+ projekti Sailing into Opportunities, mis lõimib tehnoloogiat erinevate loodusainetega. Projekti ja selle tulemusi tutvustas Kuressaare Nooruse Kooli haridustehnoloog ja projektijuht Madli-Maria Naulainen.

Üritusest võttis osa üle 30 õpetaja ja haridusvaldkonna spetsialisti üle Eesti. Lisaks kümnele Saaremaa kohalikule koolile olid kohal esindajad Haridus- ja Noorteametist, Eesti Inseneeriaakadeemiast, Tallinna Tehnikaülikoolist, Tartu Ülikoolist, Inseneride Liidust, Saaremaa Toetava Hariduse Keskusest, Tallinna Tehnika- ja Teaduskeskusest ning ka Saaremaa Noorsootöökeskusest. 

Innovaatiline projekt, mis ühendab teaduse ja mere

Madli-Maria Naulainen tutvustas õpetajatele Sailtunities projekti ideed ja kulgu – kuidas on paadimudelitest ja tehnoloogiast saanud vahend vee tervise uurimiseks ning noorte inseneeriahuvi kasvatamiseks. 

Projekti käigus on välja töötatud õppematerjalid, tunnikavad ja praktilised ülesanded, mis seovad füüsika, keemia, bioloogia, tehnoloogia ja keskkonnaõpetuse reaalse eluga. Õpilased on saanud ehitada ja juhtida robotpaate, mis suudavad mõõta vee näitajaid, koguda proove ja analüüsida andmeid.

Naulainen rõhutas, et projekti eesmärk on olnud pakkuda noortele praktilisi kogemusi ja võimalust ise katsetada, mitte ainult tundides teooriat kuulata. Kui õpilane saab oma käega proovida, kuidas tehnoloogia päriselt paadi liikumist mõjutab, kuidas toimivad füüsikalised omadused ja kuidas saab ise vee proovide põhjal uurida ja järeldusi teha, siis tekib ka arusaam, miks need teadmised olulised on.

Töötoad ja arutelud: miks inseneeria on tulevik?

Inseneeriapäeva praktilistes töötubades said nii õpilased kui õpetajad ise katsetada, kuidas tehnoloogia õppimist toetab ja õppimise protsessi põnevamaks ning arusaadavamaks teeb. Lisaks arutleti selle üle, miks inseneeriaõpe on tulevikuoskuste alus ja kuidas noori rohkem loovalt mõtlema ning tehnoloogiat julgelt kasutama suunata. Osalejad tõid esile, et Sailtunities projekt aitab hästi mõtestada digipädevuste ja loodusainete lõimimist, tuues need õpilaste jaoks praktilisse ja motiveerivasse vormi.

Tänu koostööle ja uudishimule

Päeva lõpuks tõdeti, et koostöö koolide, ülikoolide ja ettevõtluse esindajate vahel on selliste projektide õnnestumise võti. Ametikoolis toimunud kohtumine tõi taas esile, et inseneeriaõpe ei ole vaid tehnika, vaid ka loovuse, uurimisoskuse ja meeskonnatöö arendamine.

Osalejad said ülevaate projekti käigus loodud õppematerjalidest, robotpaatidest, nende katsetamisest ja kasutusvõimalustest eri ainetes. Tagasiside oli väga positiivne – osalejaid kõnetas eriti projekti praktilisus, paatide kasutamine õppetöös ja keskkonnateemade sidumine STEM-õppega, mis innustas mitmeid õpetajaid sarnaseid tegevusi oma koolides katsetama. Uuriti ka projekti jätkumise kohta ning Nooruse Kooli on valmis ka paate huvi korral laenutama. 





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Saaremaa õpetajad kohtusid koolitusel

Paat tuiskab lainetesse!

Esimesed katsetused vees!